• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70123
+
-

معرفی ۲ رقم جدید سیب‌زمینی در اردبیل

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به این‌که این استان یکی از عمده‌ترین تولیدکننده‌های بذور کشاورزی در کشور است از معرفی 2 رقم سیب‌زمینی جدید خبر داد. به گزارش مهر، «خلیل نیکشاد» گفت: استان اردبیل در بحث کشاورزی قطب کشور است و در کنار دیگر توانمندی‌ها در این بخش چه در تولید و چه در فراوری و به‌ویژه در تولید بذور محصولات زراعی به عنوان ویترین کشور به حساب می‌آید.

وی با اشاره به تولید بذور دانه‌ریز گندم و جو به میزان بیش از 35 هزار تن ادامه داد: این استان با تولید 1500 تن سویا، ۸۰ درصد انواع بذور چغندر قند، ۱۰۰ درصد بذر مورد نیاز کشور در محصول سورگوم و با تولید تقریبی 5 هزار تن در سایر بذور مورد نیاز در کشور پیشگام است. رئیس جهاد کشاورزی اردبیل تاکید کرد: علاوه بر این امسال با مشارکت شرکت بین‌المللی اورالیس فرانسه در شمال استان بیش از 190 تن بذر سویا تکثیر و برای مزارع کشور ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های تحقیقاتی صورت گرفته درباره معرفی ارقام محصولات زارعی بیان کرد: 2 رقم جدید سیب‌زمینی در تراز ملی از سوی مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی معرفی شده و با در اختیار قرار دادن این ارقام به زارعان و تولید انبوه آن قطعا تحول مهمی در افزایش میزان عملکرد سیب‌زمینی در واحد را در استان شاهد خواهیم بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید